الخميس، نوفمبر ٢٩، ٢٠٠٧

استعنا علي الشقا بالله 4


عودة مرة اخري الي ممارسة فضيلة النقد الذاتي وهذه المرة ستكون عن

المرأة

ويلا مش مهم

هناك ١٧ تعليقًا:

همسة قلم يقول...

في الانتظار...

محمد يقول...

هههه

ربنا يعينك

:)

في انتظارك

غير معرف يقول...

ايه يا مجدي مقال الدكتورة
رشا سخنك الحمد لله

غير معرف يقول...

يا أخي إهمد بقه وبطل قلة أدب ووقاحة ومظهرية

أحمد القبرصي يقول...

أستعنا على الشقا بالله
عودة مرة اخري الي ممارسة فضيلة
محاربه النقد الذاتي العلنى
وهذه المرة ستكون ضد
أخي مجدي سعد

و يلا مهم جدا

شروق الشواف يقول...

في الانتظار ...

walaa يقول...

ربنا يعينك اصلك داخل داخله صعبه

غير معرف يقول...

شاركونا
http://who-is-wael-abbas.blogspot.com/

غير معرف يقول...

أ مجدي يا ريت تبطل المواضيع دية وبعدين على حد معرفتي انك مش شغال بقالك سنتين ولا تحضر الا اسرتك وبتتغيب عنها كتير جدا يعني مش مشنتظم واللي اعرفه بردو انك اشتغلت في 3 او 4 حاجات وفشلت والعاملين معاك همه اللي طلبوا انك تتركن يعني في النهاية الخلل فيك

يلا مش مهم يقول...

الي من يكتب بامضاء غير معرف
بص انا هاقولك علي حاجة
انا مش هامسحلك اللي انت بتكتبه
وعارف اني كل لما اسيبلك تعليقاتك هاتزود عيار التجريح والطعن في الضهر والتشهير
وطبعا كل ده لانك متخفي
وبص
براحتك خالص اكتب كل اللي انت عاوزه وشهر زي ما انت عاوز وجرح زي ما تحب وخوض في اموري الشخصية واطعن واتهم
اذا كان ده بيريحك وانا مش هامسحلك تعليقاتك ولا كلامك عارف ليه لاني
انا فوضت الامر لله
حيث ان لو كان كلامك صحيح فامري الي الله والله لا يصلح عمل المفسدين وكل ما اكتبه او افعله سيرد علي ولن تجد له اي مردود ايجابي
واذا كان كلامك خطا فانا لن اسامحك فيما كتبت وساقتص منك يوم القيامة ومتيقن ان هناك رب عادل سيقتص منك في دنيانا قبل اخرتنا
الملحوظة الاخيرة
انا لما دونت خرجت باسمي وصورتي ولم اتخفي واقول ما اقول ومستعد لتحمل ضريبة كل كلمة اكتبها اما انت فانك لا تستطيع ان تظهر نفسك وتتخفي فاذا كانت معركتك ضدي لله وشريفة فاظن انك لن تتخفي لتكتب ما تكتب واذا كنت خائف او جبان فاعتقد انه الاشرف لك الا تكتب
واخيرا
حسبي الله ونعم الوكيل

غير معرف يقول...

أ مجدي أنا بس قبل ما ارد عليك انا ليست لي علاقة بالتعليق اللي خاص بالتجريح البذئ اللي فوق بتاع المظهرية ده ... وان كنت مع اللي كاتبه في المضمون دون الشكل على أي حال انت اضيقت كده ليه من كلامي انك اتركنت لان الناس مقدرتشي تتعامل معاك لان عندك خلل مه ده فضيلة نقد بردو يعني لما تقول ان الجماعة عندها خلل في كذا ولا فلان من القيادات عنده خلل في كذا بيبقى ليك حلو ولما ييجي حد يكلم عند يبقى ردك كده ... مع العلم انك عارف كويس اني معايا حق وعارف انا بكلم على ايه في شغلك في ج القاهرة وبعدين لو انت مش عاجبك دخولي بغير معروف مه انت ياما بتدخل باسم غير معروف وتعلق على تدويناتك وكأن اللي مدون واحد تاني واستخدمت الطريقة دية اكتر من مرة والاكستنشن بتاع التعليقات اي هاك عبيط يعرف يقرأه ويقدر يحدد ان نفس اللي كتب التدوينة هوه نفس الكمبيوتر اللي علق بعدها تعليق غير معروف
بلاش تعمل دورالبطل والناس كلها عارفاك وقلت ليك قبل كده راجع نفسك واقعد مع نفسك لان الشباب اللي مش عارفين مجدي كويس وسنهم صغير ممكن يتصدموا بعدين ... وقلت ليك قبل كده اسمع من منعم وقصاص واسلام وعبد الجواد وشوف رأيهم ايه سلام يا صحبي

وائل_صح ولا غلط_ يقول...

والله انا بحبك في الله يا استاذ مجدي

واستحالة البني ادم اللي بيعلق بغير معرووووووووووووووف ده يكون اخ


اكيد هو من الامن والاسماء اللي هو قالها دي اي مخبر معفن يعرفها

ولازم تمسح تعليقاته لانه فعلا مش محترم

ولو هو همه مصلحتك فعلا كان يناقشك مش يجرح في شخصك

وائل_صح ولا غلط_ يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
الـفجـريـــة يقول...

فى الانتظاار

ا بـن عــمــر يقول...

يلا مش مهم

ههههههههههه


فى انتظارك

nsreldin يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازي حضرتك ياأستاذ مجدي والله وحشنا كتير وكم استفدنا من ارشادتكم ونصحكم الدؤوب ياريت تكون فاكرني أنا مصطفى دارالعلوم . المهم الشخصية اللي بتكتب باسم غيرمعروف هو ميه في الميه أمن والدليل على ذلك أشياء كثيرة منها ان هو مثلا لاحظ ان انت كنت في فترة من الفترات متواجد مع الطلاب بشكل مستمر ومتابعا لأعمالهم وذلك لما هو معروف عنك من نشاطك المتجدد وإخلاصك وتفانيك في العمل وفوجىء في فترة لاحقة أنك غير متواجد مع الطلاب فحاول استغلال ذلك للتشويش على الكثير من الشباب الذين يثقون في قدراتك وحاول استخدام بعض الأسماء التي من الممكن أن يكون لها علاقة بالطلاب وهذا أدل دليل على أنه أمنجي لأن لو هذه الاسماء بالفعل لها علاقة بالطلاب فلن يعرف ذلك إلا أحد اثنين لاثالث لهما إما أن يكون أخا أو أمنجي ومستبعد أن تكون هذه الشخصية من الاخوان لأنه لايوجد في جماعتنامن يتربى على هذا النوع الوضيع من النصح الذي لايستخدمه إلا حقود مغرض ونصحه مخالف لما كتبه فإن كان ينهاك عن المظهرية فيبطل هو هذه المظهريه وينصحك على انفراد, على العموم أنا اول مره أرسل تعليق على أي مدونه ومادفعني لذلك إلا أخوة الايمان التي تربطنا مع أني لم أتعامل معك إلا قليلا, وع العموم يلا مش مهم

ابوعدي للتسوق يقول...

شركة تسليك مجاري بالدمام